Mashi² Mind

memoirs of a panda

Tuesday, September 13, 2011

MAS Balas Kutukan Airasia - Perli Baekk Punya

Saya adalah pelanggan tetap kedua² syarikat penerbangan MAS dan Airasia. Walaupun tak mampu naik flight tiap² hari, tapi macam orang lain, sy daftar la jugak kat diorang punya web portal n berjaya membuatkan mereka menyepam email sy setiap bulan. Bulan Jun yang lalu, sy ada terima satu email spam dari Airasia yang kelihatan agak butthurt je bunyinya boleh kelihatan ke bunyi tu?




Tajuk email tu "We Innovate, Others Immitate".

Haha tergelak sy baca email nih! gelak sorang² jela, takde kawan nak gelak ramai² Semua orang dah sedia maklum yang MAS adalah satu²nya seteru Airasia, dan MAS yang banyak tiru Airasia dari segi penjualan tiket online dan tambang murah. Haha... berani tu sound direct punya... Saje je time tu sy print screen email ni, just for the lulz.

Tiba² bulan ni pulak (September) datang la pulak emel sepam jugak dari MAS yang lagi skali membuatkan sy tergelak sorang² lagi...

Tajuk email ni pulak, "We've innovated, now we're nominated!"

MAS: "Ooo korang kutuk cakap kitorang immitate ye... kitorang yang innovate airline kat Malaysia ni la!"

Agaknye MAS tak tau bezakan innovate dengan pioneering kot. Hehe.. lucu la diorang ni. Dengan email customer pon boleh main balas² kumpulas balas kutuk tanpa kita sedar. Ikut kan aje la~~  Korang nak balas² email ke, perang twitter ke, nak letak tembok besar antara KLIA ngan LCCT ke... ada aku kesah? Janji tambang kena maintain murah sebab ini adalah penting untuk survival orang semenanjung yang merantau ke borneo tapi takde elaun wilayah macam saya ni. 

Sekian.




LAGI ARTIKEL MENARIK:




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...